Dieta indywidualna

Intensywniejszy trening (3 i więcej razy w tygodniu) wymaga, aby dostarczyć organizmowi więcej wartości odżywczych niż w przypadku mniejszej aktywności fizycznej lub jej braku. Dlatego też każda z diet powinna być układana indywidualnie, zgodnie z Twoimi preferencjami żywieniowymi i trybem życia. . Dzienne spożycie składników odżywczych nie powinno przekraczać zalecanej dziennej porcji. Należy pamiętać, że sportowcy częściej potrzebują dodatkowych kalorii, węglowodanów i białka niż osoby niebędące sportowcami.

Kiedy powinno zdecydować się na dietę indywidualną?

Przy podejmowaniu decyzji o diecie należy wziąć pod uwagę wiele czynników. Pierwsza to zdrowie. Dieta powinna być zawsze wybierana z myślą o zdrowiu, jeśli to możliwe. Po drugie, jest kwestia finansowa. Jeśli dana osoba nie jest w stanie pozwolić sobie na konkretną dietę, może to nie być dla niej najlepszy wybór. Po trzecie, dostępność różnych produktów spożywczych w ich okolicy może również mieć wpływ na decyzję o wyborze diety .

Jeżeli chodzi o to dla kogo dieta indywidualna powinna być najlepszym rozwiązaniem to odpowiedź jest prosta. Jest to dieta dla każdego, ponieważ dostosowana jest ona według nawet najmniejszych czynników dla danej osoby. Także i dla Ciebie!

Kto powinien pomóc przy wyborze odpowiedniej diety?

Aby podjąć świadomą decyzję, jaka dieta przynosi największe korzyści, należy skonsultować się z lekarzem, dietetykiem. Specjalista medyczny może pomóc dostosować dietę najlepiej do stylu życia i potrzeb zdrowotnych danej osoby. Jeżeli zmieniamy nawyki żywieniowe, szczególnie gdy są to drastyczne zmiany, tym bardziej należy konsultować takie decyzje ze specjalistami. Zresztą decydując się na taki krok ominiecie wielu nieprzyjemności, straconego czasu oraz zawodu spowodowanego brakiem wyczekiwanych efektów.