Dieta no fish

Ryby to bardzo dobre i bogate źródło białka i nienasyconych kwasów tłuszczowych, ale nie jedna osoba ryb po prostu nie lubi. Niektórzy ludzie nie mogą go jeść, ponieważ mają alergię na ryby, inni uważają, że jest zbyt śmierdzący lub twardy. Krewetki są bardzo bogate w białko, nienasycone kwasy tłuszczowe i cynk. Mają również niską zawartość rtęci. Problem z wieloma krewetkami polega na tym, że zapach może być dla niektórych przytłaczający, ale jeśli dobrze je ugotujesz, nie powinieneś mieć z tym problemu. Można je jeść na surowo z dipami lub gotować w gulaszu, curry i zapiekankach. Są również świetnym dodatkiem do sałatek, smażonych potraw i dodadzą w ciągu dnia odrobiny proteinowego ponczu do zup. Obecnie krewetki nie są zalecane dla kobiet w ciąży, ponieważ powodują poziom rtęci we krwi dzieci poniżej 1 rok życia. Krewetki są dobrym, niskotłuszczowym źródłem białka, nienasyconych kwasów tłuszczowych i cynku. Mają również bardzo niską zawartość rtęci. Niektórzy uważają, że zapach krewetek jest przytłaczający lub nie lubią ich smaku i będą unikać tego rodzaju owoców morza, ale jeśli dobrze je ugotujesz, nie powinni mieć problemu.

Ryby są nie tylko dobre dla naszego organizmu, ale także dla środowiska. Kiedy jemy ryby, zmniejszamy nasz ślad węglowy bez konieczności rezygnowania ze smaku i jakości!

Co zastosować w kuchni zamiast ryb?

Jeśli nie jesteś fanem ryb i szukasz alternatywnego mięsa do kuchni, kurczak to doskonały wybór. Może być stosowany w wielu tych samych potrawach, w których zwykle używa się ryb, takich jak sałatki i zupy. . Kurczak ma również znacznie mniejszy wpływ na środowisko niż inne rodzaje mięsa. Jajka są doskonałym źródłem białka i tłuszczu. Są uniwersalnym składnikiem każdego posiłku, ponieważ można je wykorzystać na śniadanie, lunch lub kolację, a także można je upiec w różnych potrawach, takich jak omlety lub słodkie przysmaki. Jajka dostarczają cennych składników odżywczych